Як модернізують Центральний автовокзал Києва. Інтерв'ю з директором із маркетингу "Київпассервіс"

АТ "Київпассервіс", приватизоване приватним інвестором, представило проект модернізації Центрального автовокзалу Києва.

 ЦТС ознайомився з планами компанії і тим, яким вокзал є сьогодні. Минулого тижня "Київпассервіс", приватизований на початку березня цього року, виступила з проектом модернізації Центрального автовокзалу столиці. За думку інвестора - компанії "Бастіон-груп"- незабаром автовокзал "Київ" повинен перетворитися на сучасне та комфортне місце відправлення і прибуття автобусів. Зацікавившись ідеєю, ЦТС відправився на Центральний автовокзал, аби більше дізнатися про майбутню модернізацію, а також на власні очі побачити вокзал сьогодні.

 Зараз дістатися до автовокзалу досить просто - зовсім поруч відкрито станцію метро "Деміївська". Ті, хто подорожував звідси ще років 10 тому, пам'ятають, як незручно було сюди раніше добиратися: від метро "Либідська" потрібно було їхати наземним транспортом. Зараз треба вийти з метро, "пірнути" у підземний перехід - і за кілька хвилин ви на місці.

 Однак, підходячи до автовокзалу, розумієш, наскільки сильно він потребує модернізації. Неупорядкована реклама, хаотичне розташування кіосків, навіть "Макдональдс" - як з 90-х. Все це доповнюють водії мікроавтобусів, які зазивають пасажирів прямо навпроти вокзалу. Директор з маркетингу АТ "Київпассервіс" Дмитро Ожигов влаштував для ЦТС невелику екскурсію по автовокзалу і розповів про майбутні наміри підприємства.

 Чи правильно ми розуміємо, що інвестор модернізації автовокзалу - "Бастіон-груп"? Якщо так, то які проекти в сфері будівництва або інфраструктури компанія вже реалізувала раніше?

  - Так, 4 березня цього року Фонд Держмайна виставив на торги державне підприємство "Київпассервіс". В результаті перемогла компанія "Бастіон-груп" (український підрозділ чеської інвестиційної компанії Imagrapera), заплативши за об'єкт понад 230 млн грн. Для цього інвестора "Київпассервіс" - перший великий проект в Україні, в рамках якого передбачається будівництво і модернізація інфраструктурних проектів.

 Хочу відзначити, що інвестиції в проект будуть здійснюватися компанією спільно з "Комерційним індустріальним банком" (Україна) та банком Pekao S. A. (Польща).

 Назву "Київпассервіс" ви вирішили залишити і використовувати як впізнавану торгову марку?

  - Так. Це відомий на ринку бренд. Ми плануємо розвивати галузь автобусних перевезень, модернізувати автостанції та автовокзали - тобто займатися профільною діяльністю. Тому змінювати назву не бачимо сенсу.

 Які ще автовокзали були передані компанії?

  - У Києві, крім Центрального автовокзалу, компанія також придбала автостанції "Дарниця", "Південна", "Поділ", "Дачна", "Полісся".

 У Київській області - дві автостанції в Білій Церкві, а також Тетереві, Богуславі, Кагарлику, Іванкові, Володарка, Рокитному, Димері, Таращі, Українці, Ставищі, Макарові, Миронівці, Яготині, Сквирі, Тетієві, Обухові.

 Яку суму інвестицій плануєте спрямувати на модернізацію Центрального автовокзалу?

  - Інвестиції складуть приблизно 2 млн євро тільки на реконструкцію Центрального автовокзалу. На наш погляд, ці витрати обґрунтовані, адже на кону комфорт і безпека пасажирів.

 Коли почнуться роботи?

  - Модернізацію плануємо почати вже в середині жовтня - з даху приміщення. На час модернізації автовокзал закриватися не буде, ми плануємо проводити ремонтні роботи зонально. Плануємо повністю завершити роботи в березні 2021 року.

 На який пасажиропотік ви розраховуєте?

  - Зараз пасажиропотік, на жаль, невисокий. Це пов'язано як з тимчасовими факторами - пандемією, так і зі сформованим ринком нелегальних перевізників, які, на жаль, суттєво впливають на розвиток ринку легальних перевезень і повністю "вбивають" конкуренцію. Зараз пасажиропотік в місяць становить близько 15 тис. осіб. Після модернізації, а також в результаті активної роботи з перевізниками розраховуємо протягом першого року на його збільшення як мінімум удвічі.

 Також ми працюємо над створенням сервісу-агрегатора з продажу квитків. З його допомогою квиток можна буде купити не тільки з автовокзалу та автостанцій Києва та області, а й з інших міст України, в т. ч. в Європу. Плануємо продавати квитки на понад 400 тис. напрямків.